czas przedszkolaka - pomocnik harmonijnej edukacji dla rodziców i opiekunów
Pójście do przedszkola to ważny moment w życiu młodego człowieka. Z naszych doświadczeń wynika, że od tego jak wykorzysta ten czas może zależeć czy dobrze będzie sobie radził w szkole, a potem w dorosłym życiu. Mając tego świadomość chcemy razem z Wami zadbać o to, by Wasz przedszkolak miał łatwiejszy start w przyszłość.
planer przedszkolaka
z naklejkami
Czas przedszkolaka. Mój pierwszy Planer.
Ilość stron: 112
Format: 205×260 mm
Okładka: miękka
Wydanie: pierwsze
Wydawnictwo: Better Leaders Academy
27,90 zł (z 5% VAT)
Czym jest planer?
„Czas przedszkolaka. Mój pierwszy Planer” to pomocnik harmonijnej edukacji dla rodziców i opiekunów. Poprzez szereg dobranych do potrzeb rodziców ćwiczeń mogą oni wiele się dowiedzieć o swoich przedszkolakach.
„Czas przedszkolaka. Mój pierwszy Planer” to jedyne w swoim rodzaju połączenie pamiętnika, poradnika i zbioru gier i zabaw dla dzieci w wieku 4+ oraz ich rodziców.
Książka jest znakomitym towarzyszem dla dziecka na pierwszą wizytę w przedszkolu. Wspólnie poznają pierwszych kolegów i koleżanki, uruchomią robota, zagrają w bingo, pobawią się w detektywów, ale nie tylko.
Finalnie książka jest też znakomitą pamiątką na przyszłość. Jedno spojrzenie w Planer po latach przywoła falę miłych wspomnień.
Jak z niego korzystać?
– Zanim rozpoczniesz ze swoim dzieckiem przygodę z Planerem poświęć jeden wieczór na zapoznanie się z tym, co dla Was przygotowaliśmy.
– Pracę i zabawę z Planerem rozpocznij od rozmów z dzieckiem na temat Planera, wyjaśniając mu czym on jest i do czego służy. Możesz to zrobić na przykład na wspólnym spacerze.
– Zapoznaj dziecko z zabawami, które proponujemy na łamach Planera. Pobawcie się wspólnie w którąś z nich. Zaobserwuj, które z nich sprawiają mu najwięcej radości. Dowiedz się dlaczego jedne lubi bardziej, a inne mniej. Zadawaj pytania swojemu dziecku, a dowiesz się co lubi w danej zabawie. Zyskasz też wiedzę, co sprawia mu trudność.
– Aby urozmaicić czas wspólnie spędzony z dzieckiem możesz też na podstawie zaproponowanych przez nas aktywności stworzyć podobną zabawę czy ćwiczenie. Zachęć swoje dziecko by uczestniczyło wraz z Tobą w wymyślaniu tej nowej aktywności. To będzie Wasza rodzinna, autorska zabawa!
korzyści dla dziecka z pracy z planerem
– Kształtuje nawyki samodzielności i odpowiedzialności za swoje działanie
– Uczy się organizacji swojego czasu
– Odkrywa swoje zainteresowania i uczy się jak je pogłębiać i rozwijać
– Uczy się współpracy z dorosłym
Dla kogo jest planer?
– Świadomych rodziców szukających narzędzi do pracy z dzieckiem
– Nauczycieli poszukujących innowacyjnych metod pracy z uczniami
– Psychologów i Pedagogów poszukujących narzędzi do wsparcia procesu terapeutycznego
Akcesoria
Planer to nie wszystko, co mogę zaproponować!
W zestawie z każdym planerem znajdują się również 2 arkusze ze 155 naklejkami, które ułatwią planowanie konkretnych aktywności. Dzięki nim dzieci będą mogły zaznaczyć ważne dla siebie rzeczy lub wydarzenia, a także użyć ich podczas wypełniania zadań w planerze. Wydrukowane na matowym papierze, żeby łatwiej się po nich pisało.
2 arkusze, 155 naklejek; format a3: 16,3 x 23,5 cm ; papier matowy
opinie o planerze
Gdy prowadzę warsztaty rozwoju osobistego i pracuje z młodzieżą doświadczającą zaburzeń nastroju- jedną z moich kluczowych interwencji jest nauka planowania aktywności przyjemnych, które pozwalają pokonać obniżony nastrój. „Czas przedszkolaka”- odkrywałam z moją 6- letnią córką Tosią uczęszczającą od 2 roku życia do przedszkola Montesori. Tosia lubi przyglądać się sobie i wie co ją cieszy, a co smuci i umie to wyrazić. Książka pomaga nam w poznawaniu „dorosłych” pojęć takich jak planowanie i organizowanie. Według mnie może stanowić pomocne narzędzie dla rodzica w uatrakcyjnianiu wspólnego czasu. Młody człowiek rozwija się poprzez zabawę, rysunek i metaforę. Oddawanie się kreatywnym myślom i wyobrażeniom może być jednym ze skuteczniejszych sposobów budowania odporności psychicznej jesli nastąpi działanie potwierdzające myśli. W mojej ocenie kształtowanie nawyku identyfikacji własnych myśli i emocji oraz podejmowanie niezbędnych działań do realizacji marzeń jest niezbędne w procesie dojrzewania.
Kaja Romanowicz – psycholog kliniczny, psychoterapeuta PTTPB nr 82, mama 3 dzieci
Czas Przedszkolaka to książka, która zachęca do wspólnej zabawy dzieci i rodziców. Czas spędzony razem ze swoim potomkiem jest bezcenny, a niestety współczesnym rodzicom coraz trudniej go wygospodarować. Książka zachęca opiekunów do uważności na swoją pociechę, do podążania za jej/jego planami, marzeniami. I chociaż słowo PLANER brzmi poważnie, to przecież nie znaczy, że dziecko ma uporczywie trzymać się tych planów do końca życia – to raczej zabawa z dziecięcymi marzeniami, potrzebami, która sama w sobie wiele mówi o dziecku.”
dr Joanna Maria Kwaśniewska – Psycholog, trener i coach, pracownik SWPS. Zajmuje się stymulowaniem twórczości w rozwoju osobistym i zawodowym prowadząc autorskie warsztaty i sesje. Autorka licznych publikacji na temat twórczości, a także witryny Co ma piernik do wiatraka?
FAQ
Czym są Planery dla dzieci Pani autorstwa?
Planery dla dzieci to interaktywne książki edukacyjne, które rozwijają u swoich czytelników zdolności związane z organizacją i planowaniem.
Do kogo skierowane są Pani książki?
Głównie do dzieci w wieku siedem i więcej lat, które chcą poznać magiczny świat organizacji. Poprzez serię angażujących i rozwijających ćwiczeń, trenujemy wspólnie formułowanie celów i wyzwań, a także ich realizację. Swoje książki kieruję również do rodziców, którzy chcą nauczyć dzieci czegoś, co będzie im się przydawać na każdym kroku życia.
Dlaczego warto podarować dziecku którąś z Pani książek?
Ponieważ może się dzięki nim dużo nauczyć w zakresie planowania i organizacji, a przy tym świetnie bawić. Książki mają wiele interaktywnych elementów, dzięki którym dziecko ma spore pole do kreatywnego upustu poprzez rysowanie, kolorowanie, wycinanie i uzupełnianie.
Jakie korzyści wynikają z lektury Planerów?
Przede wszystkim jest to świetnie spędzony czas przez dziecko – poświęcony na przygodę z książką, a nie z wszechobecną elektroniką. Co więcej, syn czy córka dzięki lekturze i wchodzeniu w interakcję z Planerem wykształcają w sobie szereg pozytywnych nawyków związanych z planowaniem i organizacją.
Skąd wziął się pomysł na taką serię książek?
Z jednej strony jest to rezultat ponad 6 lat prowadzenia szkoły dla dzieci – Better Academy, gdzie kładę nacisk na pozyskiwanie przez uczniów praktycznych umiejętności, rozwijanie rozmaitych sposobów myślenia czy naukę poprzez formy jednoznacznie utożsamiane z zabawą. Z drugiej zaś strony jest to pokłosie niedoborów tego typu treści w oficjalnych systemach szkolnictwa.
Dlaczego zdecydowała się Pani na szeroką dystrybucję i sprzedaż Planerów?
Skłoniły mnie do tego niesamowicie pozytywne opinie ze strony uczniów i ich rodziców. Odebrałam od nich dużo głosów zachęty i postanowiłam dać swoim Planerom szansę na rynku.
Jakie są Pani dalsze plany wydawnicze?
Moje plany uwzględniają stworzenie kolejnych książek z serii, które będą skupiać się na innych sferach życia. To co je łączy to możliwość rozwijania zdolności związanych z organizacją i planowaniem. Różnić się będą pod kątem kontekstów, w jakich ta tematyka będzie przedstawiana.
Jaki jest nakład Pani książek?
Nakład jest zróżnicowany i podyktowany potrzebami rynku. Mogę zdradzić, że kolejne książki będą prawie na pewno miały większe nakłady niż „Planer wakacyjny dla dzieci”, który był moją pierwszą książką, jaka trafiła do szerszej dystrybucji.